Universiteit Leiden

nl en
Dossier

Dennis Braekmans

Innovatieve principes van challenge-based learning combineren met ontwikkeling van lesprogramma’s.

Functie
Universitair hoofddocent
Instituut
Faculteit der Archeologie
Teaching fellow sinds
2025
Een jongeman van in de dertig met bril en stoppelbaard.
Dennis Braekmans

Challenge-based learning is een waardevolle methode om studenten vaardigheden te laten verwerven die hen in staat stellen om een veelheid aan (maatschappelijke) problemen aan te pakken die verder gaan dan hun academische specialisatie. Door de aanzienlijke toename van het aantal studenten in de afgelopen jaren wordt het steeds uitdagender om deze grote groepen studenten de intensieve begeleiding te bieden die deze onderwijsvorm vereist. Desalniettemin is het een belangrijk doel om de tijd die studenten 'hands-on' kunnen leren te handhaven. 

Dit project combineert innovatieve principes van challenge-based learning met de ontwikkeling van lesprogramma’s waarbij studenten op gezette tijden data ontvangen om mee te werken. Uiteindelijk kan dit concept worden ingezet voor het oplossen van grotere maatschappelijke problemen in interdisciplinaire teams verspreid over verschillende Leidse faculteiten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.