Universiteit Leiden

nl en
Dossier

Academische vaardigheden

Deze LTA Teaching Fellows ontwikkelen onderwijs waarmee studenten kun academische vaardigheden kunnen vergroten.

Het is belangrijk dat onze studenten als academische professionals en betrokken burgers kunnen functioneren. De op deze pagina vermelde Teaching Fellows hebben projecten opgezet die docenten helpen om onderwijs te bieden waarmee studenten hun academische vaardigheden kunnen ontwikkelen en toepassen. Niet alleen tijdens hun studie, maar ook daarna.

Lees ook over de 13 gezamenlijke vakoverstijgende vaardigheden die van belang zijn voor alle Leidse studenten, ongeacht de studie die ze volgen. 

Projecten van huidige LTA Teaching Fellows

  • Roderick Scherptong Implementatie van interprofessioneel leren Fellow sinds 2024
  • Igor Boog Onderzoekend leren Fellow sinds 2024
  • Olja Karmanova Een inhoudsslag in het taalvaardigheidsonderwijs Fellow sinds 2024
  • Hanne Cuyckens Sustainable Development Goals en curriculumontwerp Fellow sinds 2023
  • Michiel Dam ‘Hoopvol’ klimaatonderwijs aan studenten Lerarenopleiding Fellow sinds 2023
  • Anja van der Voort Inzicht en vertrouwen in eigen vaardigheden vergroten met interactieve video's Fellow sinds 2023
  • Emily Strange Co-creatie en multidisciplinair leren over grenzen heen Fellow sinds 2022
  • Max van Lent Verbeteren mentoraatprogramma voor eerstegeneratiestudenten Fellow sinds 2022
  • Aris Politopoulos Een seminar dat studenten leert boeiend over het verleden te vertellen Fellows sinds 2022
  • Astrid Van Weyenberg Nieuwe vormen van mediawijsheid als academische vaardigheden Fellow sinds 2021
  • Tsolin Nalbantian Studenten leren hun kennis te vertalen naar een groot publiek Fellow sinds 2021
  • Bart Barendregt Ontwikkeling van een multimodale, methodologische toolkit Fellow sinds 2020
  • Arianna Pranger Studenten leren hoe ze duidelijk medicijnadvies aan patiënten kunnen geven Fellow sinds 2020
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.