Kunst en cultuur

Bezoek een tentoonstelling of een concert, of leer schilderen.

Tentoonstellingen

Er zijn het hele jaar door tentoonstellingen in de Universiteitsbibliotheek, de Galerie van het LUMC, de Oude UB en de facultaire gebouwen in Leiden en Den Haag. U kunt gratis naar binnen lopen om zo'n expositie te bekijken.

Of bezoek een van de digitale tentoonstellingen, waarin de Universiteitsbibliotheek stukken uit haar bijzondere collecties exposeert.

(Digitale) tentoonstellingen Universiteitsbibliotheek

Orgelconcerten

Elk jaar worden de Musici-rond-het-Academie-orgel-concerten gehouden. Deze vinden plaats in het Groot Auditorium van het Academiegebouw. Deze concerten zijn gratis en u kunt vrij inlopen. De geschiedenis van het orgel in het Groot Auditorium gaat ver terug. Het eerste orgel werd al in 1675 ingebouwd in het Academiegebouw, maar werd in de 1829 verwijderd. Het tweede orgel werd in 1935 bij het 400ste geboortejaar van Willen van Oranje aan de universiteit geschonken door studenten en alumni.

Universiteitsorgel

LAKcursussen

De LAKcursussen zijn onderdeel van de Universiteit Leiden en toegankelijk voor iedereen vanaf 17 jaar. Op allerlei manieren kunt u deelnemen aan activiteiten op het gebied van kunst en cultuur. Het LAK beschikt over studio's voor toneel, dans  en muziek en ateliers voor beeldende kunst.  Ook is het mogelijk om deze studio's te huren als ze niet gebruikt worden voor cursussen.

LAKcursussen