Faciliteiten

De Universiteit Leiden biedt enkele voorzieningen die ook beschikbaar zijn voor externe partijen.

Open Acces Research Infrastructure

Voor succes in onderzoek is toegang tot hoogwaardige onderzoeksfaciliteiten essentieel. Daarom heeft de Universiteit Leiden de onderzoeksfaciliteiten van haar faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen geopend. Via de portal OARI (Open Access Research Infrastructure) hebben onderzoekers uit het bedrijfsleven, van kennisinstituten en andere universiteiten hier toegang toe. De portal omvat een online database met alle apparatuur en instrumenten en de gerelateerde expertise.

OARI

Universitair Facilitair Bedrijf

Het Universitair Facilitair Bedrijf (UFB) is een van de expertisecentra van de Universiteit Leiden en is verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening.  Ook bedrijven en personen die gelieerd zijn aan de Universiteit Leiden kunnen gebruik maken van de dienstverlening van het UFB.

Universitair Facilitair Bedrijf

Universitair Sportcentrum

Het Universitair Sportcentrum USC biedt meer dan 50 sporten en groepslessen, bijvoorbeeld ‘old school’ sporten zoals judo, boksen en tennis, maar ook modernere als ultimate frisbee, zumba en riverdance. Alle groepslessen worden gegeven in het USC-hoofdgebouw op de Einsteinweg. Fitnessruimtes zijn er op twee locaties: PlexFit in het centrum van Leiden en aan de Einsteinweg. Om de sporten te beoefenen moet u in het bezit zijn van een sportkaart. Studenten en medewerkers van de Universiteit Leiden en de Hogeschool Leiden, en bedrijven kunnen die aanvragen. Voor sommige cursussen vragen we een extra cursusbijdrage.

Universitair Sportcentrum

Evenementenbureau

Professioneel een evenement organiseren is een hele kunst. Zeker wanneer het gaat om een evenement dat u een academische signatuur wilt meegeven. U krijgt te maken met talloze contacten, contracten, roosters, afspraken, lijsten en correspondentie. En met locaties, logistiek en begrotingen. Het Evenementenbureau van de Universiteit Leiden verstaat de kunst van het organiseren als geen ander. U kunt het bureau inschakelen om zorgeloos toe te leven naar een belangrijke gebeurtenis.

Evenementenbureau

Jobmotion

De Universiteit Leiden heeft zoals alle grote organisaties behoefte aan flexibele arbeidsvormen. Hier wordt onder andere aan voldaan door het tijdelijk in dienst nemen van arbeidskrachten. De Universiteit Leiden heeft hiervoor JobMotion B.V. opgericht.

Jobmotion