Universiteit Leiden

nl en

ULCN en uMail

Als alumnus kunt u gebruik blijven maken van uw ULCN-account. Daarnaast blijft ook uw uMail bestaan na uw afstuderen.

Alumni die afgestudeerd zijn na 31 augustus 2006 kunnen na hun afstuderen gebruik blijven maken van hun ULCN-account en universitaire e-mail. Zestig dagen na afstuderen wordt het studentaccount automatisch omgezet naar een alumnusaccount. De inloggegevens van de ULCN-account blijven gelijk aan die toen men nog student was, alleen moet het wachtwoord regelmatig aangepast worden.

We raden alumni altijd aan hun uMail te forwarden naar hun persoonlijke e-mail, en een persoonlijk mailadres in de alumnidatabase te laten opnemen. Als alumnus kunt u geen gebruik meer maken van de wifi-faciliteiten op andere universiteiten en hogescholen (via Eduroam) en ook diensten zoals Surfspot en Blackboard zijn voor alumni niet meer toegankelijk.

Bent u voor 31 augustus 2006 afgestudeerd en wilt u gebruik kunnen maken van services waar een ULCN-account voor vereist is? U kunt bij één van de bibliotheekbalies van de Universitaire Bibliotheken Leiden op vertoon van legitimatie en (kopie van) bul een gastaccount aanvragen en een LU-card laten aanmaken. 

Doordat de registratie van promovendi anders verloopt dan die van studenten, kunnen promovendi na promotie alleen in aanmerking komen voor een alumnus-account wanneer zij tijdens hun promotie als student waren geregistreerd (en dus een ULCN-account en studentnummer hadden).

Promovendi die tussen oktober 2006 en januari 2015 zijn begonnen aan hun promotie, waren voorheen geregistreerd als student. Zij krijgen niet automatisch een alumnusaccount, maar kunnen deze wel aanvragen. Dit kan door te mailen naar info@alumni.leidenuniv.nl met vermelding van uw studentnummer.

Promovendi die voor oktober 2006 of na januari 2015 zijn begonnen aan hun promotie, hebben nooit een ULCN-account gehad of waren voorheen geregistreerd als medewerker. Zij kunnen momenteel helaas geen alumnusaccount krijgen. Zij kunnen bij één van de bibliotheekbalies van de UBL een gastaccount aanvragen en een gratis bibliotheekpas laten maken.

Wachtwoord vergeten?

U kunt via Account Services zelf uw wachtwoord resetten als u het bent vergeten. Dit kan echter alleen als u uw account op de juiste manier heeft ingericht:

  • u heeft een niet-universitair e-mailadres of mobiel telefoonnummer geregistreerd
  • u heeft een authenticator app ingesteld

U kunt nu zonder tussenkomst van een helpdesk uw wachtwoord resetten. Kunt u geen gebruikmaken van Account Self Service? Dan kunt u contact opnemen met de ISSC-helpdesk via 071 527 8888 of helpdesk@issc.leidenuniv.nl.

Multi-Factor Authenticatie (MFA)

Om in te loggen met uw ULCN-account heeft u Multi-Factor Authenticatie (MFA) nodig. Dat wil zeggen dat u, behalve met uw gebruikersnaam en wachtwoord, ook op een andere manier bevestigt dat u het bent. Meer hierover leest u op deze pagina

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.