Academy of Creative and Performing Arts

De Academy of Creative and Performing Arts is een samenwerkingsverband tussen de Leidse universiteit en de Hogeschool der Kunsten Den Haag'. (Deeltijd)studenten van de Leidse universiteit kunnen hier theoretisch en praktisch kunstvakonderwijs volgen, waarvan de studiepunten meetellen voor hun bachelor- of masterdiploma.

Het is mogelijk als contractstudent een aantal academische colleges te volgen, zoals Music between Work and Event, Writing Art, Popular and Global Music en Music Cognition.
Ook een aantal Conservatoriumvakken kan als contractonderwijs worden gevolgd, zoals: Inleiding in de jazzgeschiedenis, Westerse muziekgeschiedenis, Elementaire muziektheorie 1 en Gregoriaans.

Keuzevakken

U vindt de verschillende keuzevakken van ACPA en de Hogeschool der Kunsten in de e-Studiegids. Per vak is aangegeven of het vak als contractonderwijs is te volgen

Toelatingseisen

U dient te beschikken over een academisch denkniveau. Per cursus kan enige gevorderde kennis van muziek of beeldende kunsten een voordeel zijn.

Voor het studiejaar 2019-2020 bedraagt het cursusgeld € 128,00 per EC.

Inschrijven

Informatie over hoe u zich kan inschrijven voor dit contractonderwijs is hier te vinden.

Informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Rogier Schneemann (ook voor inschrijven):