Young professionals terug in de collegebanken

Als jong professional ben je volop in ontwikkeling. In je werk, maar ook thuis. Daarom bieden we je op donderdag 17 oktober bij de Universiteit Leiden in Den Haag een inspiratiemiddag aan. Met een presentatie over levensvragen zoals: wat ben ik en wie wil ik zijn? En workshops over vaardigheden die jou helpen je carrière vorm te geven en succesvol te zijn.

Datum en locatie

Donderdag 17 oktober, Universiteit Leiden, Campus Den Haag, Wijnhavengebouw, Turfmarkt 99, Den Haag

12:30   Inloop met brown bag lunch
13:00   Presentatie Nienke Wijnants, auteur van Twintigerstwijfels &  dertigersdilemma's
14:00   Workshops:

1. Leadership and 21th Century Skills - Zeger van der Wal, hoogleraar bestuurskunde
  2. Personal branding met Storytelling - Hans Dekker, senior programmaleider Centre for Professional Learning

15.00   Netwerk borrel

Universiteit Leiden in Den Haag?

Ja, je ziet het goed en al 20 jaar! De Campus Den Haag van de Universiteit Leiden organiseert deze inspirerende middag voor young professionals van Den Haag, omdat de campus dit jaar 20 jaar bestaat en de universiteit haar 444e verjaardag viert. Dit bijzondere jaar vieren we samen met de twee steden waarin we zijn gevestigd.

Twintigerstwijfels & dertigersdilemma's

Vanaf midden twintig lijkt het wel permanent spitsuur in je hoofd. Belangrijke keuzes moeten worden gemaakt. Verder studeren, carrière maken, voor jezelf beginnen, of toch eerst die wereldreis? Samenwonen, trouwen, kinderen, of toch (nog even) niet? Ogenschijnlijk heb je het allemaal best goed voor elkaar. En toch knaagt er iets. Is dit het nu, waar doe ik het allemaal voor, zit ik wel op het juiste spoor, wat wil ik nu eigenlijk écht?

Psycholoog Nienke Wijnants verklaart in haar boek Twintigerstwijfels en dertigersdilemma’s de keuzestress, de sociale vergelijking en de zingevingsvragen die plotseling de kop op steken en geeft bruikbare tips om hiermee om te gaan. Maar bovenal inspireert Wijnants om juist in deze uitdagende levensfase weerstand te bieden aan sociale druk, om bewuster keuzes te maken en vanuit eigen overtuiging het leven te leiden dat bij jou past.

Vaardigheden van de 21ste eeuw

Het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden verzorgt trainingen en cursussen voor onder anderen young professionals. In de workshops krijg je een voorproefje van twee trainingen. Prof. dr. Zeger van der Wal, hoogleraar bestuurskunde gaat in de workshop in op persoonlijk leiderschap en Hans Dekker, senior programmaleider, laat zien hoe je kunt werken aan je personal branding door middel van storytelling.