Meijersprijzen en Van Wersch Springplankprijzen uitgereikt op nieuwjaarsbijeenkomst

Donderdag 9 januari jl. zijn de jaarlijkse Meijersprijzen uitgereikt voor het beste gepubliceerde artikel, per facultaire onderzoeksprogramma, van onderzoekers in de pre-promotiefase. De winnaars ontvingen een certificaat en een geldbedrag om te besteden aan hun onderzoek.

Criminal Justice

Lucas Noyon: “Het wantrouwen in de strafrechtspleging. Misschien wel veel interessanter dan het vertrouwen”

In: Bosma A.K., Buisman S.S. (red.) Methoden van onderzoek in het strafrecht, de criminologie en de victimologie. Deventer: Wolters Kluwer 105-121

Coherent Privaatrecht

Ruben van Uden: “Oversecurering en vrijgave. Over de werking van de Algemene Bankvoorwaarden bij een overmaat aan zekerheden”

In: Tijdschrift voor Insolventierecht 2019(2) 70-80

Exploring the Frontiers of International Law

Thea Coventry: “Appropriate Measures at Sea: Extraterritorial Enforcement Jurisdiction over Stateless Migrant Smuggling Vessels

In: the Maritime Safety and Security Law Journal

Juryrapport

Effective protection of fundamental rights in a pluralist world

Hoko Horii: ”Pluralistic legal system, pluralistic human rights?: teenage pregnancy, child marriage and legal institutions in Bali

In: The Journal of Legal Pluralism and Unofficial Law

Hervorming van sociale regelgeving

Clare Fenwick: “The political economy of immigration and welfare state effort: evidence from Europe

In: European Political Science Review 11, 357-375

Juryrapport

The Legitimacy and Effectiveness of Law & Governance in a World of multilevel jurisdictions

Raisa Blommestijn: “100 jaar Weimar: Reflectie op democratie”

In: Nederlands Juristenblad 2019, nr. 40, 3018-3024

The Progression of EU law: Accommodating change and upholding values

Daniel Mândrescu: “Applying (EU) competition law to online platforms: Reflections on the definition of the relevant market

In: World Competition 41(3): 453-483

De Van Wersch Springplankprijzen gingen naar Ruben van Uden en Hoko Horii

Twee van de zeven winnaars werden daarnaast onderscheiden met de Van Wersch Springplankprijs. Deze prijzen bedragen dit jaar twee keer €5000 voor wetenschappelijke publicaties van actieve en getalenteerde onderzoekers op het gebied van medisch/farmaceutisch en juridisch onderzoek. De winnaars van 2020 zijn Ruben van Uden en Hoko Horii.

De scriptieprijzen gingen naar Vincent Peeters, Joyce Essers en David den Blaauwen (niet op de foto)

Ten slotte werden ook de prijzen voor de beste scripties van het afgelopen collegejaar uitgereikt door juryvoorzitter en hoogleraar Rechtsgeschiedenis Egbert Koops. Deze onderscheidingen gingen naar Vincent Peeters, David den Blaauwen en Joyce Essers.

Voorafgaand aan de toekenning van deze prijzen verzorgde universitair docent Bastiaan Rijpkema de Meijerslezing. Deze was getiteld Boeren, Extinction Rebellion en ons parlement

De bijeenkomst werd afgesloten met een nieuwjaarsreceptie in het restaurant van het KOG.

Bekijk hier de foto's gemaakt door Monique Shaw van de Meijerslezing en de nieuwjaarsreceptie.

Decaan Joanne van der Leun bracht een toost uit op het nieuwe jaar