Feestelijke uitreiking Propedeusediploma’s

De faculteit vindt ‘P-in-1’ iets om trots op te zijn en staat daar graag bij stil. Op donderdag 16 oktober kregen 295 studenten hun Propedeusediploma’s uitgereikt, onder toeziend oog van familie en vrienden. De studenten hebben hun Propedeuse allemaal in één jaar gehaald. Een prachtige prestatie.

Dit jaar werden 65 meer P-in-1 diploma’s uitgereikt ten opzichte van vorig jaar. 19 studenten haalden een ‘dubbele Propedeuse’ omdat ze twee bacheloropleidingen tegelijk volgen.

Een overzicht van de aantallen studenten per opleiding:
Biologie: 55 studenten
BFW: 90 studenten
Molecular Science & Technology (MST): 54 studenten
Informatica: 44 studenten
Wiskunde: 22 studenten
Natuurkunde: 30 studenten
Sterrenkunde: 19 studenten

De 76 studenten van de opleiding Life Science & Technology (LST) kregen dit jaar hun propedeusediploma’s in Delft uitgereikt. De opleidingen LST en MST worden door de Universiteit Leiden én de TU Delft gezamenlijk georganiseerd. Deze opleidingen doen daarom om het jaar mee aan de propedeuse uitreikingen in Leiden of in Delft.

Feestelijke uitreiking

P-in-1: Herman Spaink vertelt over zijn onderzoek naar medicijnen tegen TBC

Geert de Snoo, decaan en directeur onderzoek van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen, heette iedereen welkom in de zaal met Wiskunde, Natuurkunde, Sterrenkunde en Informatica studenten. Ter illustratie van het wetenschappelijk onderzoek aan de faculteit gaf prof.dr. Jan van Ruitenbeek tijdens de bijeenkomst een korte lezing getiteld ‘Knutselen met kwantummechanica.

Op precies hetzelfde moment werden in een andere zaal studenten Biologie, BFW en MST verwelkomd door de vice-decaan Han de Winde, tevens directeur onderwijs. Deze studenten en hun ouders luisterden naar de presentatie ‘S.O.S. tuberculose: nieuw onderzoek nodig voor een oude ziekte’ door prof. dr. Herman Spaink.

Vervolgens werden de studenten één voor één naar voren geroepen om te tekenen voor hun Propedeuse. Daarna kregen zij hun diploma en een roos uitgereikt, een witte voor Cum Laude en rood voor de andere geslaagden.

P-in-1: Foto's zijn gemaakt van de studenten met hun vrienden en familie

Tijdens de feestelijke uitreiking werden foto’s gemaakt van de individuele studenten en groepsfoto’s van studenten met hun familie en vrienden. Tijdens de borrel na afloop van de uitreiking was het voor studenten mogelijk om met hun ouders op de foto te gaan. Er waren zoveel studenten dat het helaas niet is gelukt om van iedereen een foto te maken.

Deze foto’s zijn terug te vinden op de  Facebookpagina van de faculteit.

•  Dubbele propedeuse
•  Facebookpagina faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen