Universiteit Leiden

nl en

Psychologie

Humans of Psychology

Humans of Psychology plaatst medewerkers van het Instituut Psychologie in de schijnwerpers. Of het nu gaat over inspirerend onderwijs, grensverleggend onderzoek, een publiekscongres of een bestseller. Neem een inspirerend kijkje achter de schermen.

Margot van der Doef

'Inspirerend, stimulerend om me te blijven ontwikkelen en ondersteunend om invloed te hebben op het psychologieonderwijs.' Zo verwoordt Margot van der Doef het resultaat van het traject dat haar de Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) verleent. ‘Dat bestaat heel goed naast onderzoek doen.’
Margot van der Doef eerste Leidse psycholoog met Senior Kwalificatie Onderwijs

Anna van Duijvenvoorde

Anna van Duijvenvoorde

Een bofkont vindt ze zichzelf. Dan heeft ze het over haar onderzoeksprojecten en een netwerk als de Young Academy Leiden (YAL). Van Duijvenvoorde vertelt over haar recente aanmoedigingsprijs voor jong wetenschapstalent, de Heineken Young Scientist Award. ‘Heel veel mensen waarmee ik samenwerk verdienen de eer.’ 
Anna van Duijvenvoorde besteedt Heineken Young Scientist Award aan wetenschapsvlogs

Adva Eichengreen

Adva Eichengreen

Scholen zijn voor ieder kind essentieel in hun ontwikkeling. Het biedt kansen voor groei in meerdere opzichten. Een school bevordert ook het leren buiten de muren van het klaslokaal en geeft kinderen instrumenten voor hun sociale en emotionele ontwikkeling. Maar ieder kind is verschillend en er zijn kinderen met communicatieproblemen. Hoe kunnen scholen voor deze groep een inclusieve omgeving creëren en inspelen op behoeften?
Een inclusieve leeromgeving voor kinderen met communicatieproblemen

Zsuzsika Sjoerds

Zsuzsika Sjoerds heeft het druk met onderzoek doen, onderwijs geven en de barricades bestormen voor de wetenschap. Van 29 september tot en met 6 oktober 2019 heeft ze een week lang het beheer over het twitteraccount @NL_Wetenschap.
Psycholoog Zsuzsika Sjoerds twittert via @NL_Wetenschap

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.