Podcast: Zelfbeeld en Studiekeuze

Laura van der Aar vertelt over de rol van het zelfbeeld bij het nemen van beslissingen voor de toekomstige opleiding. In haar onderzoek onderzocht Laura het belang van aandacht voor de ontwikkeling van het zelfbeeld, en hoe jongeren daardoor beter ondersteund kunnen worden bij hun studiekeuze.

Leiden Psychology Podcast

Deze podcastserie is een speciaal project binnen de afdeling Psychologie van Universiteit Leiden. Het biedt een platform voor mensen om onderwerpen binnen het vakgebied van de psychologie te bespreken vanuit verschillende perspectieven; het perspectief van studenten, van universiteitsmedewerkers, alumni, en verschillende onderzoekers. Luister naar Laura van der Aar die vertelt over de rol die het zelfbeeld speelt bij de studiekeuze, in de nieuwste aflevering.

In deze aflevering van de Leiden Psychologie Podcast vertelt Laura over het op gestructureerde wijze ontwikkelen van het zelfbeeld van jongvolwassenen. Deze ontwikkeling moet jongeren helpen om meer zelfkennis te ontwikkelen en op die manier ondersteunen bij het kiezen van een vervolgopleiding. Deze aflevering over het onderzoek van Laura van der Aar en de complexiteit van het zelfbeeld is vanaf woensdag 7 juli te beluisteren.