Over ons

Healthy University Leiden zet zich in voor een werkomgeving waar medewerkers en studenten verantwoord, gezond en prettig kunnen werken en waar zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Onze missie

De Universiteit Leiden profileert zich als Healthy University, met als doel gedrag te stimuleren dat bijdraagt aan het versterken van de mentale en fysieke gezondheid en vitaliteit van onze medewerkers (en daarmee onze studenten). We doen dit vanuit de overtuiging dat gezonde, vitale medewerkers en studenten bijdragen aan het succes van onze organisaties als ze hun volledige potentieel kunnen benutten in een stimulerende leer- en werkomgeving.

Onze visie

Door in te zetten op onze missie hopen wij het belang van gezondheid en vitaliteit voor de universitaire gemeenschap op de kaart te zetten, met als doel een beweging te creëren waaraan alle medewerkers zich kunnen verbinden. Om die cultuurverandering tot stand te brengen is het belangrijk om zowel top-down als bottom-up initiatieven en activiteiten te stimuleren op het gebied van mentale en fysieke gezondheid en vitaliteit. Bij het ontwikkelen van die initiatieven betrekken we zoveel mogelijk stakeholders en andere relevante in- en externe netwerken. Daarnaast streven we ernaar dat onze initiatieven een relatie hebben met het onderwijs en onderzoek van de universiteit.

Doelen

De doelen dragen bij aan de strategische doelstellingen van beide organisaties:

• Bevorderen van de mentale en fysieke gezondheid van medewerkers.
  • In gang zetten van een beweging die gezondheid prioriteert.

Contact

Heb je tips of vragen? Mail Marjolijn Clarenbach Rispens, Healthy University-coördinator: m.clarenbach@bb.leidenuniv.nl.