Zeven redenen om bij W&N te werken

Dit zijn de zeven redenen waarom je bij de faculteit Wiskunde & Natuurwetenschappen wilt werken.

1. Hoogstaand onderzoek

Je werkt mee aan onderzoek dat bijdraagt aan fundamenteel begrip van de wereld en de mensen om ons heen.

2. Internationale omgeving

De Universiteit Leiden is internationaal georiënteerd. Alleen al binnen de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen werken meer dan 56 verschillende nationaliteiten.

3. Leuke collega's

Collega's zijn superbelangrijk voor je werkgeluk. Bij Wiskunde en Natuurwetenschappen werken er meer dan 2300 medewerkers met verschillende culturen en achtergronden. Respect voor elkaar en een open en eerlijke bedrijfscultuur staan daarbij voorop. Mensen werken met veel plezier samen.

4. Gezonde werkomgeving

Met plezier naar je werk gaan en gezond en energiek aan het werk zijn is erg belangrijk. Dat vindt de universiteit ook. Daarom is zij aangesloten bij het internationale netwerk van Healthy Universities. Daarnaast organiseert de faculteit jaarlijks de Leiden Science Run; een hardloopwedstrijd door het Leiden Bio Science Park.

5. Aantrekkelijke loopbaan

Talenten moet je gebruiken en ontwikkelen. Daarom krijg je de ondersteuning die je nodig hebt tijdens je loopbaan en bij je persoonlijke vakgerichte ontwikkeling.

6. Hypermoderne onderzoeksfaciliteiten

Je krijgt de kans om samen met collega’s van verschillende disciplines te werken binnen de key-facilities met hypermoderne techniek.

7. Dynamische werkplek

Wie wil er niet in het bruisende Leiden Bio Science Park werken? De Universiteit Leiden werkt hier samen met het bedrijfsleven, het LUMC en de gemeente Leiden. Het bedrijvenpark omvat ongeveer 170 bedrijven en instellingen, waaronder HAL Allergy Group, Astellas en Janssen Biologics. Veel bedrijven en wetenschappers in het Leiden Bio Science Park houden zich bezig met medicijnontwikkeling.