Encyclopedie en filosofie van het recht (LL.M.)

Bereid je voor op je studie

Je bent toegelaten! We kijken ernaar uit om je te verwelkomen als masterstudent. Op naar het leukste gedeelte: je voorbereiden op je studie. Hieronder vind je wat gouden tips om je een vliegende start te geven.

Voor internationale studenten

Speciaal voor internationale studenten is er de ‘Prepare your stay’ pagina op onze website. Deze staat vol handige informatie over visa, huisvesting, financiële zaken en wat er allemaal komt kijken bij de overstap naar Nederland.

Voor Nederlandse studenten

• Op de ‘Studentenwebsite’ van de Universiteit Leiden vind je allerlei informatie over de introductieweek, studie- en studentenverenigingen en andere praktische zaken. Bovendien vind je er informatie over de diverse masterprogramma’s en studieadvies.
  • Bekijk ook de Prospectus  voor uitgebreide informatie over vakken, roosters en literatuur.

Meld je aan voor een van onze introductieprogramma’s! Dit is een van de beste manieren om je onder te dompelen in het studentenleven en om kennis te maken met de studentenstad Leiden en Den Haag.

Je studentenkaart is het bewijs dat je ingeschreven staat als student aan de Universiteit Leiden. Je vindt je digitale studentenkaart in de Universiteit Leiden-app drie dagen nadat je inschrijving definitief is. Lees hier meer over de studentenkaart.

Vraag zodra je bericht krijgt dat je inschrijving definitief is een LU-Card aan. De LU-Card gebruik je als een persoonlijke Universiteit Leiden ID-kaart. Met de LU-card kun je printen en kopiëren en de kaart geeft je toegang tot de bibliotheek en andere gebouwen van de Universiteit Leiden. Lees hier meer over het aanvragen van de LU-card.