Vincent Bakker wint tweede prijs bij Leidse Universitaire Scriptieprijzen

Tijdens de dies voor alumni op zaterdag 10 februari 2018 heeft Vincent Bakker de tweede prijs van de Leidse Universitaire Scriptieprijzen 2018 in ontvangst genomen. Deze prijzen worden mogelijk gemaakt door het Fonds Minerva Reünisten Jaar 1957/1961/1965, ondergebracht bij het Leids Universiteits Fonds (LUF). Zijn scriptiebegeleiders zijn dr. Olaf van Vliet en dr. Alexandre Afonso.

Bakkers scriptie is al twee keer eerder in de prijzen gevallen. In oktober 2017 won hij de prijs voor de beste scriptie van de Research Master Political Science and Public Administration. In januari 2018 won Bakker de prijs voor de beste scriptie van de Faculteit der Sociale Wetenschappen.

Vincent Bakker is in 2017 cum laude afgestudeerd. Zijn scriptie heeft hij geschreven in het kader van de Research Master Political Science and Public Administration. Bakker heeft onderzoek gedaan naar de effectiviteit van sociaal-economisch beleid ten aanzien van werkgelegenheid en arbeidsmarktparticipatie. Daartoe heeft Bakker OESO-data van zeventien landen voor verschillende beleidsterreinen vergeleken. Zo maakt hij zichtbaar wat het effect van de afzonderlijke maatregelen is.

Momenteel is Vincent Bakker als promovendus verbonden aan de afdeling Economie van de Universiteit Leiden.