Onderwijsprijzen voor prof. Liefaard en mr. Uzman

Op woensdag 2 september opende de Faculteit der Rechtsgeleerdheid haar facultaire jaar met een openingscollege van prof. dr. Nico Schrijver, de uitreiking van de JSVO Onderwijsprijzen en natuurlijk de uitreiking van de propedeusebullen.

Faculteit midden in samenleving

Rick Lawson opende het jaar met inspirerende woorden. De faculteit, de samenleving en ontwikkelingen in de wereld passeerden de revue. Het openingscollege van onze hoogleraar prof. dr. Nico Schrijver, Internationaal Publiekrecht sloot hierop naadloos aan. In zijn college getiteld “ Mensenrechten of politiek: wat heeft de overhand" gaf hij op deze vraag antwoord aan de hand van drie actuele voorbeelden: de bed-bad-brooddiscussie, de kwestie Zwarte Piet en de positie van de Grieken in economisch zware tijden.

Prof. mr. Ton Liefaard en mr. dr . Jerfi Uzman beste docenten 2014-2015

Aansluitend werden de JSVO- onderwijsprijzen uitgereikt. Dit jaar is de beste hoorcollege docent prof. mr. Ton Liefaard. Hij ontving veel lof over zijn toegankelijkheid, inspanningen en manier van college geven in de unieke master Jeugdrecht. Mr. dr. Jerfi Uzman ontving de prijs voor zijn gave de lesstof altijd levendig en met rijke taal uit te leggen.

Summa cum laude

Tot slot waren er dit jaar 32 studenten cum laude geslaagd. Met een 9+ gemiddeld ontving Madelon Vos het Legatum Böckelmanianum in ontvangst.

Het Legatum Böckelmannianum is een fonds, nagelaten door een zeventiende-eeuwse hoogleraar, Johann Friedrich Böckelmann. Hij was in 1670 de eerste Duitse jurist die hoogleraar werd in Leiden. Hij overleed in 1681 en liet een vermogen na aan de faculteit, waarvan wij nu nog steeds de vruchten plukken.

Fotoimpressie op facebook

Kijk in het fotoalbum op Facebook voor alle foto’s van de opening.