Bedrijfswetenschappen

Over ons

Als afdeling streven wij ernaar om academische professionals op te leiden die voorbereid zijn op de toekomstige wereld van recht en organisatie.

De wereld van recht en organisatie roept continu nieuwe vragen op. Denk aan vraagstukken rondom belangenpluralisme (bijvoorbeeld de rol van stakeholders in corporate governance), bedrijfsethische vraagstukken (bijvoorbeeld rondom prijszettingsstrategieën), vraagstukken rondom ondernemingen in zwaar weer, vraagstukken rondom bestuurdersaansprakelijkheid, verandervraagstukken (bijvoorbeeld gedreven door technologische ontwikkelingen) en verantwoordelijkheidsvraagstukken rondom goed werkgeverschap en goed werknemerschap.

Wij behandelen dit soort hedendaagse vraagstukken door relevant en impactvol onderzoek te doen dat zich op het snijvlak van recht, management en de gedragswetenschappen beweegt.

Organisatie

Voor de functie- en taakverdeling binnen onze afdeling en een overzicht van de vakcoördinatoren, klik hier.