Het jaar 2020 van de FGGA

Het jaar begon zoals alle andere jaren, maar in maart veranderde de hele wereld door het coronavirus. Het werd een jaar dat zeker de geschiedenisboeken ingaat. We vatten het jaar voor je samen in website highlights én in Instagram highlights.

Januari

Op 1 januari 2020 begon Daan Weggemans als programmadirecteur van de Bachelor Security Studies. Een kennismaking lees je hier

Op Netflix verscheen in januari de serie Ares, waar een deel van was opgenomen in Wijnhaven.

Februari

In februari dachten we nog dat cybercrime het grootste gevaar van 2020 zou worden. Zware cyberaanvallen legden Nederlandse instellingen plat. Universiteit en overheid kunnen deze dreiging alleen gezamenlijk het hoofd bieden zeggen de Leidse hoogleraren Bibi van den Berg en Aske Plaat tijdens de dies natalis op 7 februari.

Op 2 februari vierde LUC het afstuderen van de class of 2019 1/2!

Maart

Het coronavirus slaat in alle hevigheid toe. Een persoonlijk verhaal van De Hongaarse Public Administration-student Konrád Ferenczy.

Ook de werknemers van FGGA begonnen met thuiswerken, zoals de Communicatie & Marketing afdeling!

April

In een week tijd moesten docenten omschakelen naar online onderwijs. Een monsterklus. Ook de well being week werd voor het eerst online gehouden.

LUC gaf haar eerste live webinar voor toekomstige studenten.

Mei

Nieuwe initiatieven worden online uitgerold. Zo is er het Corona College van universitair docent Wimar Bolhuis. Meer dan 500 bezoekers kijken mee.

FGGA medewerkers staken elkaar en studenten een hart onder de riem met een filmpje op het welbekende 'We'll meet again' gezongen door Vera Lynn.

Juni

De oplaaiende discussie over rascisme is een wake-upcall zegt rector magnificus Carel Stolker. Iedereen wil iets aan diversiteit gaan doen, maar echte verandering blijkt ingewikkeld en lastig.

Bestuurskundige Mark Reijnders vraagt met zijn promotieonderzoek aandacht voor een groep mensen die hulp nodig heeft maar niet krijgt

Bijna zomer en de eerste online diploma-uitreikingen zijn een feit.

Ook werd de actieagenda inzake diversiteit en inclusiviteit gepubliceerd.

Augustus

Eind augustus vond de diploma-uitreiking voor de eerste lichting Security Studies plaats.

Ook de HOP-week gaat dit jaar anders dan andere jaren. In kleine groepjes wordt de stad Den Haag ontdekt.

Bij de EL CID week was ook FGGA van de partij, onze nieuwe assessor Nadine kreeg de kans om zich voor te stellen.

September

Op de Campus Den Haag presenteert minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven het Nationaal Actieplan Diversiteit en Inclusie in het Onderwijs en Onderzoek. Het actieplan moet bijdragen aan een inclusieve, veilige en diverse leer- en werkomgeving waarin iedereen een kans krijgt zich te ontplooien.

De Verenigde Naties bestaan 75 jaar. De uitdagingen voor de toekomst op een rij.

FGGA-NEXT liet opnieuw zien dat ook online events ons prima af gaat. Met zowel een livestream Q&A, de jaarlijkse reflectie op de troonrede en een panel discussie, was het een volle dag! Daar zijn wel wat technici mee bezig geweest...

Een mijlpaal voor het Dual phd centre, de 25ste promovendus is een feit.

Ook vonden de eerste online Bachelor open dagen plaats.

November

De maand van de bekendmakingen van de Veni- en Vidi-beurzen. Nadine Raaphorst was een van de gelukkigen.

Ook vond er weer een succesvol online wervingsevenement plaats: de webinar week!

December

In december is hebben De Nationale Politie en de FGGA een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de periode van vijf jaar.

Om dit gekke jaar positief af te sluiten eindigen we met een voorbeeld van creatief omgaan met de uitdagingen in coronatijd. Een coronaproof graduation Winterstyle voor studenten Bestuurskunde.