Kom naar het eerste pop-upcollege in Den Haag

Waarom eten we liever boterkoek dan broccoli? Ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van de Haagse Markt trapt de Universiteit Leiden af met een reeks pop-upcolleges in Den Haag. De Universiteit wil op deze manier haar kennis delen met de stad.

Waarom eten we zo graag ongezond?

Het eerste college wordt op 18 mei gegeven door internist Hanno Pijl, die in zal gaan op waarom het zo moeilijk is om gezond te eten. Universitair docent Jessica Kiefte-de Jong zal vervolgens vertellen hoe ons keuzegedrag wordt beïnvloed door onze omgeving.

Het pop-upcollege vindt plaats om 12:00 uur op het terras van Lunchroom Coster, in het Marktgebouw aan de Haagse Markt en is gratis toegankelijk. Kijk hier voor meer informatie.

Pop-upcolleges

De universiteit wil haar kennis op een laagdrempelige manier delen met de stad. Daarom worden in 2018 tien pop-upcollege georganiseerd tijdens bestaande festivals maar ook op kleinschalige plekken waar mensen samenkomen. Op deze manier hoopt de universiteit ook mensen te bereiken die niet vanzelfsprekend toegang hebben tot wetenschappelijke kennis. De onderwerpen van de pop-upcollege zijn dan ook uiteenlopend: van voeding, tot stress of de herkomst van ons DNA.