Leidse onderzoekers spreken op de Fourth International Conference on Legislation and Law Reform in Washington D.C.

Op 17 en 18 november 2016 vond in Washington, D.C., de Fourth International Conference on Legislation and Law Reform plaats. De conferentie werd mede georganiseerd door de International Association of Legislation (IAL) onder het voorzitterschap van professor Wim Voermans (Universiteit Leiden).

Aan de door de IAL georganiseerde workshops namen verschillende onderzoekers van de Afdeling Staats- en Bestuursrecht van de Universiteit Leiden deel. Ymre Schuurmans sprak over de rol van belangenverenigingen bij de behartiging van bovenindividuele belangen in geschillen over wet- en regelgeving. De workshop met als thema Participation in Rulemaking, Experts, Consultations and Citizen Narratives werd voorgezeten door Ingrid Leijten. Sofia Ranchordás bepleitte dat bij consultaties in aanloop naar nieuwe EU-wetgeving ook met citizen narratives rekening moet worden gehouden. Michiel Tjepkema trad op als voorzitter van de workshop met als thema Notice-and-Comment and Judicial Review .

Verslag van de vier workshops