Ministerie VenJ publiceert uitkomsten ISGA conferentie

Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft in haar magazine Nationale Veiligheid en Crisisbeheersing uitgebreid aandacht besteed aan de ISGA conferentie 'Who determines the security (research) agenda?'. Leidse onderzoekers presenteren hun onderzoek op belangrijke thema’s zoals de nationale veiligheidsagenda, crisis management, VN en cyber security.

Onderzoekers van het Institute of Security and Global Affairs  hebben de artikelen aangeleverd voor deze editie van het magazine. Gastspreker David A. Baldwin (Princeton University en, Columbia University) geeft antwoord op zeven kernvragen die we in verband met “veiligheid” kunnen stellen. Zijn reactie is te lezen in de rubriek die geheel gewijd is aan de conferentie die op 9 en 10 november 2016 plaatsvond in Den Haag.

Verdere bijdragen zijn van:

• Wietse van den Berge
    Onderzoeker Institute of Security and Global Affairs

• Sanneke Kuipers Universitair hoofddocent, Institute of Security and Global Affairs, tevens senior onderzoeker, Crisisplan BV

• Sergei Boeke
    Onderzoeker Cybersecurity, Institute of Security and Global Affairs

• Bibi van den Berg
    Universitair hoofddocent Cybersecurity, Institute of Security and Global Affairs

• Jeanine de Roy van Zuijdewijn
    Onderzoeker Institute of Security and Global Affairs

• Marieke Liem
    Onderzoekers Institute of Security and Global Affairs