Russische studies (BA)

Een dag uit het leven

Heb je interesse om Russische Studies te komen studeren aan de Universiteit Leiden? Om je een indruk te geven het leven als student, vertelt Anne van der Spoel, eerstejaarsstudente over een typische dag.

Anne van der Spoel

Eerstejaarsstudente

Anne van der Spoel

06.30 Tijd om op te staan.
07.30 Op naar station Zwijndrecht. In de trein neem ik nog even lesstof door.
08.30 Ik arriveer op Leiden Centraal.
09.15 Werkgroep taalverwerving. We luisteren naar Russische cd’s. Ook vertalen we regelmatig teksten. Soms zingen we liedjes om onze uitspraak te verbeteren. We kijken ook vaak naar het Russische journaal om onze taalvaardigheid verder te ontwikkelen.
11:15 Werkgroep grammatica. Vaak beginnen we het eerste uur met wat uitleg, in het tweede uur doen we praktische opdrachten. We werken vandaag aan zinsconstructies en naamvallen.
13:00 Met mijn medestudenten houden we een Russische lunch. We eten in het faculteitsgebouw en drinken hierbij Kvas: een Russisch sapje.
14:30 Ik pak de trein terug naar Zwijndrecht.
16:00 Tijd voor wat zelfstudie.
18:00 Eten met mijn ouders en twee zusjes.
19:00 Na het eten studeer ik nog even.
21:00 Tijd voor ontspanning. Ik ga gamen, een serie kijken en tekenen.
23:00 Het was een lange dag. Bedtijd!
Het Lipsiusgebouw, het hoofdkwartier van de faculteit Geesteswetenschappen.