Film- en literatuurwetenschap (BA)

Een dag uit het leven

Heb je interesse om Film- en literatuurwetenschap te komen studeren aan de Universiteit Leiden? Om je een indruk te geven het leven als student, vertelt Eline Balster, eerstejaarsstudent, over een typische dag.

Eline Balster

Eerstejaars student

Eline Balster

10:00 Opstaan, klaarmaken en naar de uni fietsen.
11:15 College Interdisciplinariteit. Docent Astrid van Weyenberg legt de connectie tussen literatuurwetenschap en psychoanalyse bloot en we bespreken hoe de twee disciplines elkaar kunnen versterken.
13:00 Lunchen met een huisgenootje in de kantine van Lipsius. Daarna nog snel aan de voorbereiding voor de werkgroep van vanmiddag.
15:15 Werkgroep Academische Vaardigheden. We bespreken het concept oriëntalisme aan de hand van een korte-verhalenbundel van Jhumpa Lahiri en de film The Darjeeling Unlimited (Wes Anderson, 2007).
17:15 Filmscreening voor het vak Filmgenres. Deze week kijken we de giallo film Don’t Look Now (Nicolas Roeg, 1973).
20:00 Borrel van studievereniging Maktub bij Leidse Lente. We kletsen lekker na over de film.
00:00 Op de fiets naar huis.