Conferentie van de European Academy of Management (EURAM)

Van 20 tot 23 juni jl. vond de jaarlijkse conferentie van de European Academy of Management (EURAM) plaats in Reykjavik

Artikel: “When multitasking backfires: A daily diary study on work fragmentation, flow, and job performance”

Een paper ingediend door Helen Pluut en Maral Darouei (in samenwerking met Marijntje Zeijen van Erasmus Universiteit) was een van de genomineerden voor een Best Paper Award. Het artikel heeft als titel “When multitasking backfires: A daily diary study on work fragmentation, flow, and job performance” en verkent wat er gebeurt op werkdagen dat werknemers veel moeten switchen tussen een verscheidenheid aan taken. Het onderzoek werd door Helen Pluut gepresenteerd tijdens een sessie van de divisie Organizational Behavior.

De afdeling Bedrijfswetenschappen was met nog een ander paper actief op de conferentie. Tijdens een sessie van de divisie Entrepreneurship presenteerden Maral Darouei en Peter van der Zwan een onderzoek waarin zij vergeleken hebben hoe duurzaam de carrières van werknemers in loondienst en zelfstandigen zijn. Dit onderzoek is in samenwerking met Helen Pluut en Jean-Pierre van der Rest uitgevoerd. De conferentie was erg geslaagd!