Lustrum Criminologie opleidingen

Op 6 maart vond de aftrap plaats van de lustrumactiviteiten bij Criminologie met het lustrum symposium ’Terrorisme’.

Na een inleiding van medeoprichter van de opleiding Joanne van der Leun, werd de blik van de aanwezige alumni, studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden door Maartje van der Woude gericht op de historische context van terrorisme. Na de pauze besprak Caroline Otto de preventieve aanpak vanuit het Ministerie van SZW en kwam het specifieke slachtofferschap van terrorisme aan de orde bij de lezing van Antony Pemberton. Onder enthousiaste leiding van opleidingsdirecteur Maarten Kunst, leverde de discussie over de toekomst van de opleidingen waardevolle tips op voor het onderwijs.

Na afloop werd er bijgepraat tijdens de borrel in het restaurant.

Lustrumweek eind april

Eind april organiseert CoDe onder het motto ’ Break Free’ diverse lustrumactiviteiten voor personeel en studenten. De lustrumweek zal op 30 april worden geopend door Jan Dobbelaar, de oprichter van CoDe en zal starten met een lezing over voetbalcriminaliteit door de korpschef van Rotterdam, Frank Paauw, gevolgd door een discussie.

Na de openingslezing wordt een voetbaltoernooi georganiseerd. Hieraan neemt ook een docententeam van de afdeling Criminologie deel.

Verdere activiteiten zijn te vinden op de facebookpagina van de lustrumweek