Onderwijsprijzen voor mr. Laurens de Hoog en mr. Elsemieke Daalder

Op woensdag 6 september 2017 opende de Faculteit der Rechtsgeleerdheid haar facultaire jaar met een openingscollege van prof. dr. Koos Boer, de uitreiking van de JSVO Onderwijsprijzen en natuurlijk de uitreiking van de propedeusebullen.

Prof. dr. Koos Boer tijdens zijn openingscollege

“Geachte belastingplichtigen”

In het openingscollege van onze hoogleraar prof. dr. Koos Boer werd iedereen aan het denken gezet over het belastingrecht aan de hand van theorie en sprekende voorbeelden. “Het belastingrecht is op onderdelen weliswaar complex, maar op andere onderdelen te eenvoudig”.

Mr. Laurens de Hoog en mr. Elsemieke Daalder beste docenten 2016-2017

Aansluitend werden de JSVO- onderwijsprijzen uitgereikt. Dit jaar is de beste hoorcollegedocent Mr. Laurens de Hoog. Hij ontving veel lof over zijn wijze van doceren. Vol overgave doceert hij Notarieel recht en gebruikt hij goede voorbeelden om de stof tot leven te brengen. Mr. Elsemieke Daalder ontving de prijs voor beste werkcollegedocent door haar gave de lesstof Romeins recht altijd levendig en verrassend uit te leggen.

Shortlist JSVO Onderwijsprijs

Hoorcollege

Werkcollege

Merijn Heijmerink en Anouk Portengen

Gedeelde eerste plaats Cum laude

Tot slot waren er dit jaar 30 studenten cum laude geslaagd. Merijn Heijmerink en Anouk Portengen, beiden met een 8,9 gemiddeld, ontvingen het Legatum Böckelmanianum.

Joris van Riet ontving de Katadreuffe Wisselbokaal voor het beste juridische essay (te lezen op pagina 12) bij het vak Grondslagen van het Recht.

Foto-impressie op facebook

Kijk in het fotoalbum op Facebook voor een selectie van de foto’s van de opening.