Cursus | Summer School

Summer School 'The European Union, the United Nations and Global Governance'

maandag 12 juni 2023 - vrijdag 23 juni 2023
Course fee: €1200,- (IN-PERSON) OR €350,- (ONLINE)
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Algemene informatie

De (Engelstalige) Summer School 'The European Union, the United Nations and Global Governance' behandelt een reeks onderwerpen die betrekking hebben op het werk van de Europese Unie (EU) en de Verenigde Naties (VN), de interacties tussen de twee instellingen en de rol van de EU binnen de huidige kaders van global governance.

De Summer School over de Europese Unie en de Verenigde Naties in Global Governance biedt een reeks lezingen en seminars die bedoeld zijn om studenten wegwijs te maken in het reilen en zeilen van deze twee instellingen en hun onderlinge wisselwerking. Het programma heeft een interactieve opzet en er zullen verschillende bezoeken worden gebracht aan instellingen in Den Haag en Brussel die gerelateerd zijn aan het overkoepelende thema van de Summer School. De Summer School is met name bedoeld voor masterstudenten en promovendi, om diepgaande uitwisselingen en intensieve interactie tussen studenten en docenten mogelijk te maken. In uitzonderlijke gevallen worden ook bachelorstudenten toegelaten, op basis van hun uitmuntende academische prestaties. De lezingen tijdens de Summer School worden verzorgd door een reeks academische experts van de Universiteit Leiden en andere bekende universiteiten en instellingen. Ook is er ruimte voor een simulatiespel over de migrantencrisis en staat er een driedaags bezoek aan de EU-instellingen in Brussel op het programma.

Bezoek onze Engelstalige website voor meer informatie over het programma en registratie.