Stefaan Van den Bogaert wetenschappelijk directeur Instituut voor Publiekrecht

Het faculteitsbestuur heeft prof. Van den Bogaert benoemd tot wetenschappelijk directeur van het Instituut voor Publiekrecht. Van den Bogaert is hoogleraar Europees recht en al meer dan 10 jaar hoofd van de afdeling Europees recht. Hij is tevens directeur van de Stichting Europa Instituut.

Stefaan Van den Bogaert

Van den Bogaert volgt prof. Willemien den Ouden op in de functie van wd. Den Ouden is benoemd tot staatsraad bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State per 1 september 2020. Zij blijft daarnaast een dag in de week werkzaam aan de faculteit als hoogleraar bestuursrecht.

Het faculteitsbestuur is Willemien zeer erkentelijk voor haar fantastische werk als wd in de afgelopen jaren en is ook bijzonder verheugd met Stefaan als opvolger. Er staat, zoals we nu ook in een ernstige crisis merken, een uitstekend samenwerkend bestuurlijk team in de faculteit en dat is ongelooflijk belangrijk, laat decaan Joanne van der Leun weten.