Werkgevers van alumni adviseren: ‘Volg je hart!’

Waar komen alumni van de Faculteit Geesteswetenschappen terecht na hun studie? En hoe kunnen ze zich het beste voorbereiden op de arbeidsmarkt? Drie alumni Geesteswetenschappen en hun werkgevers vertellen: ‘Kijk naar de grootste uitdagingen in de wereld, die bieden heel veel mogelijkheden voor ambitieuze mensen.’

Een stoffige baan? Echt niet!

Zijn alumni geesteswetenschappen gedoemd tot een stoffige baan, als ze überhaupt een baan vinden? Echt niet. Drie alumni van de Faculteit Geesteswetenschappen vertellen waar ze terecht zijn gekomen na hun studie, en dat is soms op een heel andere plek dan je zou denken. ‘Bij Geschiedenis leer je kijken naar wat mensen beweegt, waarom ze de dingen doen die ze doen. Dat past ook goed bij een baan in de Cyber Security’, aldus werkgever Inge Bryan, Partner Cyber Risk Services bij Deloitte.

Drie alumni vertellen

Minke Lok studeerde Chinastudies (BA) en Asian Studies (MA) en is nu programmeur bij AviaVox, waar ze omroepberichten voor de grootste vliegvelden ter wereld programmeert. Carl Mattern ging na zijn studies Geschiedenis (BA) en History (MA) zijn scriptie-onderwerp achterna en werd Cyber Security expert bij Deloitte. International Studies (BA) en International Relations (MA) alumna Yoanna Daskalova werkt nu als Communicatiemanager voor verschillende Europese medische projecten bij Lygature. Het kan allemaal met een opleiding in de Geesteswetenschappen!

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of