Welke Leidse rechtswetenschappers spreken op een Cleveringabijeenkomst?

Op 26 november 1940 stond professor Cleveringa voor een overvol Groot Auditorium en sprak hij zijn afschuw uit over het ontslag van zijn Joodse collega's. Op de Cleveringabijeenkomsten staan alumni over heel de wereld samen stil bij deze moedige protestrede.

Wetenschappers van de Universiteit Leiden laten sinds 1946 op deze bijeenkomsten telkens hun licht schijnen over actuele onderwerpen. Dit jaar spreken drie wetenschappers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid op Cleveringabijeenkomsten in Nederland:

Ook in het buitenland spreken wetenschappers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid:

Bekijk hier een overzicht van alle wetenschappers van de Universiteit Leiden die dit jaar een lezing geven op een Cleveringabijeenkomst.

De jaarlijkse Cleveringabijeenkomsten worden sinds 1946 georganiseerd door het Leids Universiteits Fonds (LUF), in samenwerking met regionale comités.