Universiteit Leiden gastheer KVS New Paper Sessions

Op vrijdag 24 mei 2019 vindt de eerste editie van KVS New Paper Sessions plaats aan de Universiteit Leiden te Den Haag. KVS New Paper Sessions geeft economen de kans hun nieuwste paper te presenteren aan en bediscussiëren met vakgenoten

Prachtige Lijst

De call for papers heeft een prachtige lijst papers opgeleverd. Daarnaast zijn er twee keynote sprekers: Chris Roth (Universiteit Bonn) zal spreken over "Subjective Models of the Macroeconomy: Evidence From Experts and a Representative Sample" en Bas van der Klaauw (Vrije Universiteit Amsterdam) zal de vraag beantwoorden "Do doctors improve the health care of their parents?".

Economen bij elkaar brengen

Olaf van Vliet (Afdeling Economie, Universiteit Leiden): “Er wordt reuze interessant economisch onderzoek aan Nederlandse universiteiten en het is goed om deze economen zo nu en dan eens bij elkaar te brengen. We zijn daarom blij dat er veel belangstelling is voor deze bijeenkomst en dat we dit als Universiteit Leiden in Den Haag kunnen organiseren”.

Over de KVS

De Koninklijke Vereniging voor de Staathuishoudkunde is in 1849 opgericht en is daarmee de oudste beroepsvereniging van economen ter wereld. Het doel van de Vereniging is het bevorderen en verscherpen van de economische kennis via het organiseren van intensieve gedachtewisselingen tussen de leden, door het uitgeven van publicaties en via het bevorderen van contacten met vakgenoten. Al meer dan 100 jaar stellen erkende deskundigen uit de wetenschap en de praktijk jaarlijkse Preadviezen op over een actueel economisch thema.

Registratie

Indienen van paper is niet meer mogelijk, maar registreren voor deelname wel!

Meld je hier aan