Student voor één dag: proefstuderen bij W&N

Hoe is het om te studeren aan de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen? Meer dan 600 scholieren en 90 begeleiders kwamen op 23 November naar Leiden om kennis te maken met één van de acht bètabachelors.

Vice-decaan Bart de Smit opende de dag met een inleidende presentatie
Tijd om op te splitsen en kennis te maken met de specifieke opleidingen: een introductie gevolgd door een echt hoorcollege.
Zelf aan de slag met de opgedane kennis tijdens het practicum Informatica
Practica vormen een groot deel van de studies Molecular Science & Technology. Daarom gingen de scholieren ook aan de slag in het lab.
Ook voor de studie Life Science & Technology gingen de labjassen aan
Ook was er aandacht voor het leven ná het studeren. In de presentatie ‘Afgestudeerd en nu?’ kregen scholieren informatie over wat ze later met hun studie kunnen. Ook konden ze met afgestudeerden in gesprek.
Gedurende de dag was er ook voldoende mogelijkheid om met huidige studenten informatie uit te wisselen, onder andere op de informatiemarkt.