Security & Safety Challenges in a Globalized World, start 23 januari 2017.

Veiligheidsvraagstukken staan bovenaan het lijstje van de meest dringende problemen van de huidige samenleving.

Complexe veiligheidsuidagingen

Uitdagingen zoals cyber-crime, terrorisme en natuurrampen hebben immers een gigantische impact op mensenlevens over de hele wereld. In de huidige, verbonden wereld worden deze veiligheidsuitdagingen steeds complexer. Ontwikkelingen als globalisering en de verspreiding van netwerktechnologie maken dat veiligheidsvraagstukken zich gelijktijdig manifesteren op lokaal, regionaal, nationaal en internationaal niveau. Oplossingen voor dergelijke problemen vragen dan ook een groot scala aan actoren die op verschillende bestuurlijke niveaus moeten samenwerken.

Nieuwe MOOC

Deze MOOC (Massive Open Online Course, ontwikkeld door het Institute of Security and Global Affairs in samenwerking met het Center for Innovation, is een introductie tot het thema veiligheid in een complexe wereld. We gaan samen op zoek naar antwoorden voor belangrijke vragen als: wat is veiligheid eigenlijk? Hoe kunnen we de uitdagingen rondom veiligheid beter begrijpen? En hoe gaan we met de vraagstukken om? De MOOC combineert inzichten van verschillende wetenschappelijke perspectieven (terrorisme studies, crisis management, en zelfs geneeskunde) met waargebeurde case-studies en interviews om zo hedendaagse veiligheidsvraagstukken te ontdekken en beter te begrijpen.

De MOOC start op 23 januari 2017.

Voor meer informatie en voorinschrijven, bezoek de volgende link.

Trailer