Winnaars Meijers PhD positions 2016 bekend

Graag maken wij de winnaars van de Meijers PhD-positions 2016 bekend.

Frederik Behre: LL.B., student European Law, tevens deelnemer aan het Talent Programma (2015-2016). De titel van zijn onderzoeksvoorstel luidt: A European Ministry of Finance? Charting and Testing the Legal Limits to European Fiscal Integration.
Promotor: Prof. mr. S.C.G. van den Bogaert

Morshed Mannan: LL.M., Adv. Master International Civil and Commercial Law, tevens deelnemer aan het Talent Programma (2014-2015). De titel van zijn onderzoeksvoorstel luidt:
How Employees Can Save Businesses: the Worker Cooperation Option.
Promotor: Prof. mr. I.S. Wuisman

Quintijn Mauer: MPhil. De titel van zijn onderzoeksvoorstel luidt: Greek Bankers Bearing Gifts: Legal Borrowings and the Innovation of Roman Secured Credit.
Promotor: Prof. mr. E. Koops

Thijmen Nuninga: MPhil. De titel van zijn onderzoeksvoorstel luidt: Norm Relativity and the Election of Remedies.
Promotor: Prof. mr. W.H. van Boom

Over de Meijers PhD-positions

Jaarlijks stelt de faculteit twee Meijers PhD-positions ter beschikking voor jong talent. Eén Meijers positie is voor deelnemers aan het Talent Programma, de andere staat open voor kandidaten binnen en buiten Leiden (open competitie).

Over de procedure

Kandidaten werden in verschillende rondes  geselecteerd.

De eerste selectie is gemaakt door het Onderzoeksbestuur. Op basis van deze selectie werkten vijf kandidaten voor de Talent Programma-beurs en zestien kandidaten voor de Open Competitie beurs hun onderzoeksvoorstel nader uit.

De tweede selectie werd uitgevoerd door de sollicitatiecommissie, bestaande uit Prof. mr. J.H.  Crijns (voorzitter), Prof. mr. T. Liefaard, Prof. dr. C. Stahn, E. Daalder, LL.M.  en Dr. C.E. Smith (secretaris). Uiteindelijk werden twee kandidaten voor de Talent Programma-beurs voor een interview uitgenodigd en zes kandidaten voor de Open Competitie beurs. Mede als gevolg van het feit dat bij verschillende kandidaten – waaronder de uiteindelijk geselecteerde kandidaten – de mogelijkheid van matching bestond, heeft de sollicitatiecommissie voor beide Meijers Phd-positions twee kandidaten kunnen voordragen, welke voordracht vervolgens door het Faculteitsbestuur is bekrachtigd.