Grote belangstelling voor Proefstuderen

Zo’n 800 bezoekers, waaronder ongeveer 550 scholieren en 250 begeleiders, hebben zich aangemeld voor Proefstuderen (voorheen Open Dag op Locatie) dat op vrijdag 28 november plaatsvindt op de faculteit. Tijdens deze voorlichtingsdag kunnen scholieren zich verdiepen in onze bacheloropleidingen en de sfeer proeven van de locatie waar het onderwijs wordt gegeven.

Scholieren kregen vooraf opdrachten om zich voor te bereiden op de colleges of werkgroepen die ze kunnen volgen gedurende de dag. Meestal bestaan deze opdrachten uit het lezen van een aantal artikelen en het beantwoorden van vragen. Zo maken de scholieren kennis met de inhoud van de studie en hoe onderwijs wordt gegeven op de faculteit.

Het programma duurt van 9:00 uur tot 16:30 uur.

Lunch

De restaurants van de faculteit, met uitzondering van het restaurant in het Sylvius, worden tijdens het Proefstuderen gebruikt voor een lunch met onze bezoekers, medewerkers en studenten die meewerken aan de organisatie en voorlichting. De restaurants van het Gorlaeus, Huygens/Oort en het Snellius zijn deze dag gesloten voor alle andere medewerkers en studenten. Medewerkers en studenten konden zich vooraf aanmelden voor een lunchpakket dat zij kunnen afhalen bij de receptie.

Programma’s per opleiding en aanmelden