Feestelijke uitreiking Propedeusediploma’s

De faculteit vindt ‘P-in-1’ iets om trots op te zijn en staat daar graag bij stil. Op vrijdag 18 oktober kregen 230 studenten hun Propedeusediploma’s uitgereikt, onder toeziend oog van familie en vrienden. De studenten hebben hun Propedeuse allemaal in één jaar gehaald. Een prachtige prestatie.

Oscar Blis, student Life Science & Technology, verzorgde samen met zijn broertje een muzikaal intermezzo.

Dit jaar werden 50 meer P-in-1 diploma’s uitgereikt ten opzichte van vorig jaar. 32 studenten behaalden hun ‘P-in-1’ zelfs Cum Laude en 24 studenten haalden een ‘dubbele Propedeuse’. Studenten werden één voor één naar voren geroepen om te tekenen voor hun Propedeuse. Daarna kregen zij hun diploma en een roos uitgereikt, een witte voor Cum Laude en rood voor de andere geslaagden.

Feestelijke uitreiking

Han de Winde, vice-decaan en directeur onderwijs van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen, heette iedereen welkom. Piet Hein van der Graaf, wetenschappelijk directeur van het Leiden Academic Centre for Drug Research gaf een presentatie ter illustratie van het onderzoek dat wordt gedaan binnen de faculteit.

Foto's

Tijdens de feestelijke uitreiking werden foto’s gemaakt van de individuele studenten, een groepsfoto van alle P-in-1 studenten en een groepsfoto van de Cum Laude studenten. Tijdens de borrel na afloop van de uitreiking was het voor studenten mogelijk om met hun ouders op de foto te gaan.

Groepsfoto Cum Laude studenten P-in-1 2012-2013

Deze foto’s zijn terug te vinden op de Facebookpagina van de faculteit.

Bindend studieadvies

In Leiden is de norm dat studenten 60 studiepunten halen in het eerste jaar. Als studenten vervolgens in hetzelfde tempo blijven studeren, halen zij het bachelordiploma in de beoogde drie jaar.
In de nieuwe regeling Bindend Studieadvies (BSA) moeten voltijdstudenten in het eerste jaar van hun bacheloropleiding tenminste 45 studiepunten halen (was 40 punten), 90 studiepunten binnen twee jaar en de propedeuse binnen twee jaar hebben afgerond.