
Hannah De Mulder
Universitair Docent
- Naam
- Dr. H.N.M. De Mulder
- Telefoon
- +31 71 527 7563
- h.n.m.de.mulder@hum.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-3582-7457
Hannah De Mulder is een Universitair Docent aan het Centre for Linguistics.
Meer informatie over Hannah De Mulder
Ze heeft ook een werkplek in Den Haag:
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag
Kamernummer 5.14
+31 70 800 9443
Universitair Docent
- Faculteit der Geesteswetenschappen
- Leiden Univ Centre for Linguistics
- LUCL diversen
- Mulder H.N.M. De, Wijnen F. & Coopmans P.H.A. (2019), Interrelationships between Theory of Mind and language development: A longitudinal study of Dutch-speaking kindergartners, Cognitive Development 51: 67-82.
- Bergstra M., Mulder H.N.M. De & Coopmans P. (2018), Do children go for the nice guys? The influence of speaker benevolence and certainty on selective word learning, Journal of Child Language 45(4): 900-916.
- De Mulder H.N.M. & Gautero-Watzema A. (2018), Acquiring epistemic modal auxiliaries: The role of Theory of Mind, Research in Language 16(1): 99-112.
- Mulder H.N.M. De, Hakemulder F., Berghe M.A.J. van den & Berkum J.J.A. van (2017), Effects of exposure to literary narrative fiction: From book smart to street smart?, Scientific Study of Literature 7(1): 129-169.
- Mulder H.N.M. De (2017), Taalontwikkeling en Theory of Mind: Hoe taal helpt om de ander te begrijpen, De Filosoof (Periodieke uitgave van de Faculteitsvereniging Utrechtse Filosofie studenten voor het departement Filosofie en Religiewetenschap van de Universiteit Utrecht) 75: 7-10.
- Koring L. & De Mulder H.N.M. (2015), Understanding different sources of information: the acquisition of evidentiality, J CHILD LANG 42(5): 947-968.
- Mulder H.N.M. De (2015), Developing communicative competence: A longitudinal study of the acquisition of mental state terms and indirect requests, Journal of Child Language 42(5): 969-1005.
- Bergstra M., Hannah N.M. De Mulder & Coopmans P. (2013), Children’s ability to use speaker certainty in learning novel words.. In: Aalberse S., Auer A. (red.) Linguistics in the Netherlands. Linguistics in the Netherlands nr. 30 Amsterdam: John Benjamins. 1-12.
- Mulder H.N.M. De (2012), Taal en inlevingsvermogen, De Wereld van het Jonge Kind 39(5): 4-6.
- Mulder H.N.M. De (2012), Taal en Theory of Mind: De rol van taal bij het begrijpen van anderen., Tijdschrift voor Orthopedagogiek 51(11): 546-556.
- Mulder H.N.M. de (2011), Putting the pieces together: The development of Theory of Mind and (mental) language LOT dissertation series nr. 272. Utrecht: LOT.
- Everaert M., Lentz T., Mulder H.N.M. De, Nilsen Ø. & Zondervan A. (2010), The Linguistics Enterprise: From Knowledge of Language to Knowledge in Linguistics Linguistik aktuell = Linguistics Today nr. 150. Amsterdam: John Benjamins.
- Everaert M., Lentz T., Mulder H.N.M. De, Nilsen Ø. & Zondervan A. (2010), The linguistics enterprise: From knowledge of language to knowledge in linguistics. In: Everaert M., Lentz T., Mulder H.N.M. De, Nilsen Ø., Zondervan A. (red.) The Linguistics Enterprise: From Knowledge of Language to Knowledge in Linguistics. Linguistik aktuell = Linguistics Today nr. 150 Amsterdam: John Benjamins. 1-10.
Geen relevante nevenwerkzaamheden