Grotius leden nemen deel aan jaarlijks ESIL Congres in Aix-en-Provence

Een grote delegatie van het Grotius Centre van de Universiteit Leiden woonde van 31 augustus tot 2 september 2023 de jaarlijkse conferentie van de European Society of International Law (ESIL) bij in Aix-en-Provence. Medewerkers presenteerden hun onderzoek over verschillende onderwerpen en droegen zo bij aan de wetenschappelijke discussie rond het hoofdthema van het congres van dit jaar: Is internationaal recht eerlijk?

Net als in voorgaande jaren hebben de medewerkers van de Universiteit Leiden actief deelgenomen aan de jaarlijkse conferentie van ESIL, waarvan Dr Daniel Peat sinds 2022 bestuurslid is. Dit jaar zijn verschillende stafleden uitgenodigd om te spreken en deel te nemen aan verschillende fora en ‘agora’ van het hoofdcongres. Grotius medewerkers en PhD-onderzoekers waren ook lid van verschillende ESIL-belangengroepen, die een breed scala aan onderzoeksinteresses bestreken, variërend van internationaal economisch recht tot vrede en veiligheid en de geschiedenis van het internationaal recht.

Als je meer wil lezen, klik dan hier