Meer studenten en banen voor veiligheidssector

Het aantal veiligheid gerelateerde beroepen en studenten zijn in de afgelopen jaren toegenomen, zo blijkt uit een nieuw rapport van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De Faculteit Governance and Global Affairs biedt verschillende opleidingen aan die goed aansluiten bij beroepen met een veiligheidsaspect.

Uit het rapport in opdracht van The Hague Security Delta (HSD) blijkt dat 12,8 procent van alle werkzame personen in Nederland een veiligheid gerelateerd beroep heeft. Veiligheid gerelateerde beroepen zijn onder meer rechters, cybersecurityexperts, fraudebestrijders, officieren en sociale hulpverleners.

Studenten en opleidingen

Ook het aantal studenten van veiligheid gerelateerde studies kende een stijgende lijn tot zelfs 9,8 procent van alle studenten. Verschillende opleidingen van de Universiteit Leiden hebben een directe inhoudelijke link met veiligheid. Denk hierbij aan de studies Rechten, Security Studies, Cyber Security of Crisis and Security Management.

Lees hier het volledige artikel.