Leiden University College

Leiden University College Den Haag (LUC) is de internationale Engelstalige Honours College van de Universiteit Leiden; een programma voor ambitieuze, nieuwsgierige bachelor studenten die uitdaging zoeken in een breed aanbod en interdisciplinair programma gericht op hedendaagse mondiale uitdagingen. Het LUC biedt een innovatief Liberal Arts and Science programma aan getalenteerde en gemotiveerde studenten van over de hele wereld. Het is gevestigd in Den Haag.

LUC biedt een Bachelor of Arts (BA) en een Bachelor of Science (BSc) diploma in Liberal Arts and Sciences dat zich richt op de Mondiale Uitdagingen van vandaag in vier prioritaire thema’s: Vrede en Recht, Diversiteit, Welvaart en Duurzaamheid. De bekroonde onderwijsmethoden zijn kleinschalig en student-gericht. Het programma is ingegeven door de overtuiging dat Mondiaal Burgerschap van groot belang is. Studenten streven dan ook naar het behalen van hun diploma als onderdeel van de doelstelling van het LUC: ‘Building Knowledge for a Better World’. Het LUC heeft een levendige academische gemeenschap, mede doordat 1e en 2e jaarstudenten op de campus wonen.

Meer informatie over het instituut Leiden University College The Hague vindt u op onze Engelstalige website. Wil je meer weten over onze Liberal Arts & Sciences: Global Challenges opleiding? Lees hier verder.