Leidse wetenschappers over de Olympische Spelen

Sporters van over de hele wereld strijden vanaf 9 februari voor de winst op de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. Leidse wetenschappers zijn in aanloop naar de Winterspelen volop in de media.

Zo schaatsen we nóg harder op de Olympische Spelen

De ploeg van schaatscoach Jac Orie gooit in aanloop naar de Olympische Winterspelen in Pyeongchang een nieuw wapen in de strijd: intensieve data-analyse door de Leidse wetenschapper Arno Knobbe. Journalist Frank Beijen schreef erover.

Leiden de Winterspelen tot toenadering tussen Noord- en Zuid-Korea?

Zuid-Korea praat voor het eerst in twee jaar tijd weer met Noord-Korea. Hoge vertegenwoordigers van beide landen besloten dat Noord-Korea een delegatie stuurt naar de Olympische Winterspelen in Pyeongchang. Hoogleraar Koreastudies Remco Breuker reageerde in Elsevier op de ‘sportdiplomatie’ tussen de twee landen.

Universiteit Leiden versterkt banden met Zuid-Korea

Een delegatie onder leiding van rector magnificus Carel Stolker bezocht vorig jaar Zuid-Korea, om partnerschappen te vernieuwen en uit te breiden. De Universiteit Leiden is de enige Nederlandse universiteit die de opleiding Koreastudies aanbiedt.