Veel belangstelling voor W&N op Open Dag

Nagenoeg volledig volgeboekt waren de presentaties van de W&N-bacheloropleidingen tijdens de afgelopen Open Dag. Bijna vijfduizend scholieren en ouders bezochten een van de 26 W&N-presentaties in de Leidse binnenstad.

Alle bacheloropleidingen van de Universiteit Leiden presenteerden zich tijdens de Open Dag op de zonnige zaterdag 14 oktober. Behalve dat ze een deel van de presentaties verzorgden, namen de student-ambassadeurs van de Faculteit der Wiskunde en Natuurkunde ook voor een dagje het facultaire instagramaccount over.

Open Dag in cijfers

In totaal kwamen 11.500 bezoekers een kijkje nemen op de Open Dag, waarvan 6.577 scholieren. Zij bezochten allen een of meerdere opleidingspresentaties. De W&N-opleidingen kregen samen 4.866 bezoekjes van ouders (2.728) en scholieren (2.138), ofwel ruim 19 procent van het totale aantal bezoeken.