Simpelweg een fenomenaal artikel

Vrijdag 20 januari jl. zijn de Meijersprijzen uitgereikt voor de beste in 2016 gepubliceerde artikelen van onderzoekers in de pre-promotiefase. De winnaars ontvingen een certificaat en een geldbedrag om te besteden aan hun onderzoek.

•    1e prijs  voor Vestert Borger met zijn artikel 'Outright Monetary Transactions and the stability mandate of the ECB: Gauweiler' (2016) 53 Common Market Law Review, Issue 1, pp. 139–196.

“Het gaat over de belangrijkste uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van het afgelopen jaar (zeker in termen van het behoud van de euro) in het leidende internationale tijdschrift over Europees recht. Simpelweg een fenomenaal artikel.” aldus de jury.

•    2e prijs voor Patrick van Berlo met zijn artikel ‘The Protection of Asylum Seekers in Australian-Pacific Offshore Processing: The Legal Deficit of Human Rights in a Nodal Reality’ in 2016 gepubliceerd in de Human Rights Law Review (p. 1-39).

•    3e prijs is voor Valentina Caria ‘Het tuchtrecht voor bankiers. Een zoektocht naar de maatschappelijke positie van het bankwezen’, Ars Aequi 2016 07/08: 535-544.

De jury van de Meijersprijs bestond uit het facultair onderzoeksbestuur en dit was de eerste uitreiking. Een nieuwe traditie is geboren op 20 januari.