Boeklancering 'The United Nations Convention on the Rights of the Child’

Het boek 'The United Nations Convention on the Rights of the Child' is het resultaat van internationale wetenschappelijke congres - '25 Years CRC' – dat plaatsvond in november 2014 in Leiden ter gelegenheid van de 25e verjaardag van het VN-Kinderrechtenverdrag.

Op 6 december 2016 heeft de afdeling Jeugdrecht het onlangs verschenen boek 'The United Nations Convention on the Rights of the Child. Taking Stock after 25 Years and Looking Ahead' gelanceerd en uitgereikt aan Prof. Dr. Larissa van den Herik, vice-decaan en onderzoeksdirecteur, en aan Prof. Dr. Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw.

Deze internationale publicatie bevat 46 hoofdstukken waarin verschillende kinderrechtenthema's worden belicht door internationale deskundigen. De redacteuren Prof. Dr Ton Liefaard en Prof. Dr Julia Sloth-Nielsen, beiden verbonden aan de Universiteit Leiden, hopen dat het boek zijn weg weet te vinden naar wetenschappers, studenten en professionals waar dan ook ter wereld. Het boek is uitgegeven door Brill | Nijhoff en mede mogelijk gemaakt door het E.M. Meijers Instituut