Gastcollege Mark Rutte aan eerstejaars rechtenstudenten

Op uitnodiging van prof. dr. Afshin Ellian gaf premier Rutte op 10 oktober 2016 een gastcollege aan de eerstejaarsstudenten Rechtsgeleerdheid. Hij was aanwezig bij het eerste uur van het vak Inleiding recht van de afdeling Encyclopedie van de Rechtswetenschap.

In het gastcollege besteedde de premier aandacht aan een aantal staatsrechtelijke vraagstukken zoals het referendum, het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie, de vrijheid van meningsuiting en de rol van de minister-president in de ministerraad. Tevens beantwoordde de premier een aantal vragen van de aanwezige studenten. Het hoorcollege vond plaats in het Gorlaeus gebouw (Wiskunde en natuurwetenschappen).

Op de Facebookpagina van de faculteit is een fotoverslag te vinden van het gastcollege.