Van Boom en Van der Rest presenteren onderzoek op de Conference on Empirical Legal Studies in Europe

Het onderzoek “Buyers Beware: Online Pricing in Operation! How the Framing of Mandated Behavioral Pricing Disclosure Influences Intention to Purchase”, van prof. Willem van Boom (ondernemingsrecht), dr. Jean-Pierre van der Rest (bedrijfswetenschappen), prof. Kees van den Bos (Utrecht) en dr. Mark Dechesne (governance and global affairs) is geaccepteerd voor presentatie op de Conference on Empirical Legal Studies in Europe (CELSE) 2016.

Wetenschappers uit de gehele wereld komen naar deze conferentie van de vooraanstaande Society for Empirical Legal Studies van de Cornell Law School, die voor het eerst zal worden gehouden in Europa (21-22 juni, Amsterdam). Keynotes worden verzorgd door prof. Jennifer Arlen (NYU School of Law), prof. Ian Ayres (Yale Law School) en prof. Bernard Black (Northwestern University School of Law).

In hun presentatie richten Van Boom en Van der Rest zich op de vraag hoe de regulering van informatieverplichtingen invloed heeft op het online-aankoopgedrag van consumenten. Het onderzoek betreft een voorstudie in het kader van de succesvolle ILS 2.0 aanvraag “data use, online consumer needs, business strategies and regulatory response”, waarin prof. Willem van Boom, prof. Simone van der Hof en dr. Jean-Pierre van der Rest  onderzoek doen naar cognitieve en gedragsmatige factoren die van invloed zijn op de effectiviteit van informatieplichten in e-commerce.