Groot aantal eerstejaarsstudenten!

Het aantal eerstejaarsstudenten dat zich dit jaar voor een bèta opleiding aan de Faculty of Science van de Universiteit Leiden heeft ingeschreven, is veel groter dan vorig jaar.

Het aantal eerstejaarsstudenten bleek vandaag 601. Daarbij zijn de studenten van de opleidingen MST en LS&T die zich aan de TU Delft hebben ingeschreven meegerekend.
De faculteit verwelkomt daarmee zo’n 140 eerstejaars studenten meer dan afgelopen jaar. Bij alle opleidingen is er groei. Er zijn een aantal uitschieters: Life Science & Technology, Bio-Farmaceutische Wetenschappen, Natuurkunde en Sterrenkunde.

Biologie: 96
Bio-Farmaceutische Wetenschappen: 106
Informatica: 35
Life Science & Technology: 125
Molecular Science &Technology: 120
Natuurkunde / Sterrenkunde: 80
Wiskunde: 39

Drukte van jewelste

Tijdens de zomermaanden zijn de collegezalen grondig zijn aangepakt; nieuwe beamers, schermen, videoapparatuur en geluidsinstallatie werden geinstalleerd. Gedurende de zomermaanden was het daarom ontzettend stil in de zalen en gangen van het Gorlaeus Laboratorium. Maar op de eerste dag van het nieuwe collegejaar was het er een drukte van jewelste. Het nieuwe jaar is weer begonnen!