Leiden University Centre for Linguistics

Onderzoeksbeoordeling (2018)

Begin 2019 publiceerde de QANU (Quality Assurance Netherlands Universities) een rapport over het Leiden University Centre for Linguistics (LUCL). Deze toetsing vindt elke 6 jaar plaats als onderdeel van de algehele monitoring en borging van de onderzoekskwaliteit in Nederland.

LUCL Self-Assessment

Op basis van een zelfevaluatierapport en een bezoek aan het instituut, heeft een internationale evaluatiecommissie het LUCL beoordeeld. Bestaande uit wereldberoemde universiteitsprofessoren die een breed scala aan taalkundige disciplines vertegenwoordigen, heeft de commissie het LUCL beoordeeld over een periode van 6 jaar (2012 – 2017).

In het rapport vindt de evaluatiecommissie de onderzoekskwaliteit en levensvatbaarheid van LUCL 'zeer goed', wat betekent dat haar onderzoek internationaal erkend is en dat het instituut heel goed in staat te zijn om toekomstige kansen en uitdagingen het hoofd te bieden. De relevantie van LUCL voor de samenleving wordt beoordeeld als 'wereldleidend'.

Lees meer op de Engelstalige pagina ->