Leiden University Centre for Linguistics

Over ons

Het Leiden University Centre for Linguistics (LUCL) is een gerenommeerd instituut op het gebied van taalkunde. Het biedt uitstekende onderzoeks- en onderwijsmogelijkheden in een breed scala aan talen van over de hele wereld.

Onze missie is om taalvariatie en diversiteit te bestuderen vanuit verschillende theoretische perspectieven, om zo bij te dragen tot een beter begrip van allerlei talen, van vroeger tot nu. We stimuleren de interactie van datagestuurde en theorie-gestuurde taalkundig onderzoek en beschouwen een interdisciplinaire benadering van taalkundige fenomenen als een cruciaal aspect dat kennis op dit gebied kan bevorderen.

Bij LUCL streven we naar een inspirerende en inclusieve omgeving die academici volop mogelijkheden biedt om connecties te maken en samenwerkingen aan te gaan.