Universiteit Leiden

nl en

Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs

Onderwijs

De programmagroep Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs is verantwoordelijk voor onderwijs op het gebied van leerproblemen binnen de bachelor- en masteropleidingen van het Instituut Pedagogische Wetenschappen.

De programmagroep draagt bij aan onderwijs binnen de masterspecialisaties:

Daarnaast levert de groep een bijdrage aan het programma van de Academische Pabo, de research master Developmental Psychopathology in Education and Child Studies en de masterspecialisaties:

Exellente professionals

Binnen het onderwijs benadrukt de programmagroep de wederkerige relatie tussen leren en gedrag.

Studenten leren 'state-of-the-art' onderzoeksresultaten te vertalen naar de praktijk.

Studenten worden opgeleid tot excellente professionals die bedreven zijn in het werken met kinderen, leraren, schoolbestuurders en ouders om het leren van alle kinderen en jongeren met of zonder - gediagnosticeerde - leerproblemen te optimaliseren.

NVO accreditatie

De masteropleidingen zijn geaccrediteerd door de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO), dus studenten die zijn ingeschreven voor de masterspecialisaties van Pedagogische Wetenschappen komen in aanmerking voor een NVO-registratie.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.